W grze istnieje możliwość posiadania własnego pupila (Pet), którego nosimy ze sobą w aktywnym ekwipunku. Jest on wtedy widoczny przy naszej postaci. Każdy zwierzak zwiększa nasze statystyki o określone umiejętności.

W Dofusie oprócz zwierzaków istnieją jeszcze towarzysze z kategorii Mount oraz Petsmount.

Naraz można mieć założonego tylko jednego zwierzaka, natomiast w ogólnym ekwipunku można ich nosić tyle, ile udźwigniemy. W przypadku posiadania Mounta - może on znajdować się w aktywnym ekwipunku w tym samym czasie co nasz Pet. W przypadku gdy aktywujemy (dosiądziemy) Mounta, pupil automatycznie zostaje przeniesiony do ogólnego ekwipunku.

Opieka Edytuj

Każdy pupil posiada 10 HP, które spadają o 1 punkt, jeśli zapomnimy go nakarmić w wyznaczonym terminie (nie tyczy się to zwierzaków, których się nie karmi, tylko zabija się z nimi określone Potwory; to tzw. Soul Eater Pets). HP spada także, gdy przegramy walkę, w której Pet nam towarzyszył.

Należy też pamiętać, aby nie przekarmiać zwierzaka, gdyż wtedy również będzie on tracił 1 HP z każdą ponadnormową dawką jedzenia.

Karmiąc naszego pupila zwiększamy mu co jakiś czas punkty charakterystyk. Jak wyżej, nie tyczy się to zwierzaków, których się nie karmi, a które wymagają od nas zabicia poszczególnych Potworów. Zazwyczaj jest to kilka typów przeciwników i zabijając określoną liczbę któregoś rodzaju, naszemu zwierzakowi wzrastają punkty charakterystyk.

Aby podnieść punkty HP naszego zwierzaka, należy nakarmić go Eniripsa Powder. Każda sztuka daje +1 HP.

Pupila nie trzeba karmić (nie spadają mu punkty HP), jeśli znajduje się w Banku.

Przywrócenie życia Edytuj

Jeśli HP naszego zwierzaka spadnie do 0, ponieważ zapomnimy go karmić, zamienia się on w ducha.

Aby go wskrzesić należy:

  • Udać się do Sorim Ait (3,-5), któremu dajemy martwego pupila wraz z Resurrection Powder, a w zamian otrzymujemy żywego zwierzaka z 1HP i statystykami, które miał w chwili śmierci.
  • Udać się do Oshimo (9,21), któremu dajemy martwego pupila wraz z Eniripsa Powder, a w zamian otrzymujemy żywego zwierzaka z 1HP, ale bez statystyk.

Zdobycie Edytuj

Dostępne gatunki Edytuj

Nazwa Charakterystyka
Air Bwak
Angora Bow Meow
Atooin
Baby Crowdzilla
Bilby
Black Bow Wow
  • 15 HP
Black Dragoone
Black Quaquack
Black Tiwabbit
Bloalak
Blokus
Bloody Koalak
Blue Piwin
Bontick
Borbat
Bow Meow
Bow Wow
Bowzai
Brakarina
Brindled Bow Wow
Brindled Minifoux
Brockheart
Bulbisou
Bulbutting
Bworky
Crocodyl
Croum
Cromagmunk
Cromigmite
Cube
Dauge
Drhellbert
Earth Bwak
Eliom
El Scarador
Feanor
Fire Bwak
Fosfor
Friendrake
Frozen Tofu
  • Reflects 0-10 Damage
Gerbean
Ghast
Ginger Bow Meowette
Glub
Gobtubby
Golden Dragoone
Grauler
Green Piwin
Groogler
Gupin
Homlett
Improved Quaquack
Jellifrost
Jellufo
Kanigloopy
Kerubaby
Krolimea
Leopardo
Little Black Bow Wow
Little White Bow Meow
Mastostroke
Maulleycat
Mekrab
Mini Champion
  • Brak
Minifoux
Minikrone
Minimino
Miniminotot
Mini Wa
Mischievous Squirrel
Moowitty
Mouselet
Nomoon
Ogrine Seeker
Pandawa Cub
Peki Peki
Phoenix
Pingoku
Pink Dragoone
Pink Piwin
Platypus
Plop
Plump Tofurby
Purple Piwin
Quaquack
Ratcham
Red Piwin
Ross
Rushu's Shushu
Scarakiri
  • 0-6 Damage
  • Reflects 0-6 Damage
Smush
Snailmate
Snickermite
Snoofle
Snow Bow Meow
Snowfoux
Solid Plissken
Sting
Stone-washed Borbat
  • Reflects 0-10 Damage
Tabby Bow Meow
Tanuk
Tarzantula
  • Reflects 0-10 Damage
Tatouh
Teddybearbarian
The Godfather's Gobtubby
Tiwabbit Wosungwee
Tofrazzle
Tofume
  • Reflects 0-10 Damage
Toucantankerous
Treechster
Tubskito
Vampirina
Wabbit
Water Bwak
White Bow Meow
Willy Peninzias
Yellow Piwin
Young Wild Boar